Bęben z Madagaskaru?

Rodzaje, zastosowanie, historia...

Moderator: Moderatorzy

bebnolaik

Bęben z Madagaskaru?

Postautor: bebnolaik » wt mar 13, 2007 1:04 am

Na początku witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Po wielu problemach udało mi sie zalogować.Mam pytanie do wszytkich którzy czuja się kompetentni.



Czy mieliscie jakieś kontakty z bębnami (djembe) z Madagaskaru???



Co ew. mozecie o nich powiedziec (o Indonezji i Senegalu juz sie naczytałem :grin: ) Z racji odległości wiem że takich bębnów jest w Polsce niewiele, tym bardziej będą dla mnie cenne wasze opinie. Ew ile płacic za taki bęben, na co uważać, jak będac laikiem rozpoznać szmelc dla turystów???Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Djemboy
******---
Posty: 789
Rejestracja: wt mar 29, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Olsztyn/W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Djemboy » wt mar 13, 2007 4:10 pm

Jeżeli wierzyć kolesiowi, który sprzedał bęben mojej przyjaciółce, i twierdzi że jest z Madagaskaru, to bębny sa ok. Ma 37cm, super naciągnięty, piękne brzmienie... ale w życiu nie widziałem innych bębnów z Madagaskaru... a jak odróżnić bęben zabawkę od prawdziwego? musi trochę ważyć, mieć mocno naciągniętą skórę, dobrze wyglądające sznurki (nie za cienkie ni za grube), raczej gęściej niż rzadziej sznury, musi wyglądać co najważniejsze super grać =) jak nie będzie spełniał choć 3 wymogów to trzeba się zapytać kogoś kto się zna io może cos powiedzieć... albo rzuć fotę to Ci powiemy...
Dobrze jest gra? naszemu Bogu!!!
zomcio
******---
Posty: 643
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:19 pm
Lokalizacja: poznań/koszalin
Kontaktowanie:

Postautor: zomcio » wt mar 13, 2007 11:10 pm

Zdzisiu mial beben z madagaskaru, a i ja gralem na dwoch bebnach z tego kraju. generalnie sa calkiem niezle, jednakowoz producenci tych bebnow z tego, co zdazylem zauwazyc robia dwa podstawowe bledy: po pierwsze za rzadki naciag, po prostu za mala ilosc sznurkow naciaga skore, przez co nie da sie go zbyt mocno naciagnac. oprocz tego, zazwyczaj obrecze sa za szerokie, przez co powstaje niezbyt atrakcyjny wyglad "grzyba" no i zwieksza to prawdopodobienstwo uszkodzenia skory pomiedzy krawedzia bebna a obreczami.

reasumujac, jezeli masz na oku beben z wyzej wymienionymi wadami, to nalezy je usunac i masz juz calkiem dobry instrument
chcesz wiedzieć o mnie więcej? naciśnij F13
bebnolaik

Postautor: bebnolaik » śr mar 14, 2007 1:26 am

Dziękuje za porady, znajomy ma znajomego którego znajmy ma do sprzedania właśnie kilka bębnów z Madagaskaru, jak cos wybiore to wrzuce zdjecie na forum. Jak komuś sie cos przypomni to będe wdzieczny za dodane opinie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mrowka
******---
Posty: 803
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: mrowka » wt mar 20, 2007 6:03 pm

dzis natknelam sie na allegro na djembe z madagaskaru. wygladaja na kserokopie indonezji, z tym że sa rzezbione z zewnatrz (nawet calkiem ladnie). ale skora jakas taka "indonezyjska" i te linki.... jak nitki :/
DJEMBE- dobre, bo polskie. polska brzoza, polska koza, bebniarz polak.

Projekt OM - Wszechświat Zaczął Się Od Dźwięku
zomcio
******---
Posty: 643
Rejestracja: wt sty 27, 2004 9:19 pm
Lokalizacja: poznań/koszalin
Kontaktowanie:

Postautor: zomcio » pt kwie 13, 2007 10:24 am

roznica polega na tym, ze indonezja to dwa kawalki drewna tekowego, a madagaskar to jeden kawalek jakiegos twardego drewna
chcesz wiedzieć o mnie więcej? naciśnij F13
Awatar użytkownika
Zdzisiu
*****----
Posty: 573
Rejestracja: pn maja 31, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzisiu » pt kwie 13, 2007 9:47 pm

Te bebny na allegro maja naciag dla dzieci. Ja mialem rzadki naciag, ale to co tam jest to ledwo trzyma membrane. Totalna tandeta. Jak ktos bedzie je kupowal, niech sprawdzi jak sa wykonane wewnatrz, czy nei ma siekierki, bo na zewnatrz korpusy sa ok, takie jak w moim bylym bebnie.
Wszyscy bębniarze łączmy się!

Wróć do „Instrumenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości